Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Etická dilemata v multikulturním ošetřovatelství v souvislosti s dětskými ukrajinskými válečnými uprchlíky
Kučerová, Jana ; Červenková, Denisa (vedoucí práce) ; Bouma, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá přístupem dětských sester k dětským ukrajinským válečným uprchlíkům vyžadujícím intenzivní onkologickou péči. Jako etická norma jsou v ošetřovatelství používány modely transkulturního - multikulturního ošetřovatelství. Zejména modely M. Leiningerové, J. N. Gigerové a R. Davidhizarové vytvořené v 50. letech minulého století zaměřené na holistickou kulturní péči, zdraví a projevy nemoci jedinců či skupin a která respektuje společné znaky kulturních hodnot, víry a praktik. Klíčová slova Ukrajinci, migrace, válka, ošetřovatelství, ošetřovatelský model, transkulturní - multikulturní ošetřovatelství, komunikace, lidská práva, dětský pacient, charta práv dětí v nemocnici, lidská důstojnost
Philosophia perennis
Šotola, Jan ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Hauser, Michael (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá vývojem kopceptu pradávné moudrosti (philosofia perennis, theologia prisca) a jeho vývojem v lidských dějinách napříč různými kulturami. Tento koncept může být velmi užitečným nástrojem pro porozumění různým kulturám, vzdáleným od té naší v čase i prostoru, a zpětně tak i pro porozumění kultuře naší. Ukazuje totiž, že moudrost není výlučným majetkem jedné civilizace, ale dědictvím celého lidstva, a že kultury se svým vývojem vzájemně ovlivňují a inspirují, nejen vymezují. Práce se zaměřuje na vývoj konceptu během staletí zejména v islámské civilizaci a v islámské mystice - súfismu. Ukazuje, že tato koncepce v historii pomáhala k mírumilovnému soužití a porozumění mnoha kultur a náboženství po mnoho století, než byla zničena moderním nacionalismem. Dále se zaměřuje na rozvinutí této koncepce ve filosofii evropské renesance, kdy byla zprvu přijímána i římsko-katolickou církví, s příchodem reformace a zvláště třicetileté války však byla postupně k velké škodě mysliteli (až na několik výjimek) opuštěna. V pedagogické praxi může být tato koncepce, ukazující na sounáležitost a styčné body mnoha kultur, nesmírně užitečným nástrojem, zvláště v dnešní době sílícího mezikulturního napětí.
Kultura bulharské menšiny v České republice ve vztahu k většinové české populaci
Lindová, Jitka ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Název: Kultura bulharské menšiny v České republice ve vztahu k většinové české populaci Práce se věnuje projevům bulharské kultury v České republice a možnostem i mezím její realizace se zaměřením na vzájemné vazby českého a bulharského kulturního prostředí. Výsledný text kombinuje poznatky z literatury s vlastními postřehy z prostředí Bulharů žijících v České republice. Hlavní důraz je kladen na přesah kulturního zázemí a historických kontaktů do současného vnímání odlišného etnika. Součástí je i poukaz na význam podpory kulturních aktivit příslušníků národnostních menšin a nutnost šíření kulturních znalostí. Klíčová slova: bulharská kultura, česká kultura, česko-bulharské vztahy, etnicita, mezikulturní dialog
Staročínská filosofie a výchova.
Šotola, Jan ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Blažková, Miloslava (oponent)
Hlavním tématem této práce je filosofie výchovy ve starověké Číně a starověkém Řecku. Jedná se o ontologické a gnozeologické srovnání filosofického díla Tao-te-t'ing, jehož autorství je přisuzováno mudrci Laotzimu, a filosofie výchovy Platóna, především jeho díla Ústava. Práce se snaží předestřít dva úhly pohledu na pojetí člověka, na jeho místo v celku světa a z toho vycházející mravní ponaučení neboli výchovu. Metodou srovnání se práce snaží klást vedle sebe dvě učení vycházející z odlišných kulturních prostředí. Ve třetí srovnávací části této práce se autor snaží čtenáři nabídnout analogie a různice obou těchto filosofií. Srovnání tak nabízí úvahy nad společnými charakteristikami starověkých filosoficky orientovaných děl, neboli úvahy nad tím jak tito starověcí myslitelé chápali člověka a jeho roli v řádu přírody. Klíčová slova: Laotzi, Platón, mezikulturní dialog, filosofie výchovy
Philosophia perennis
Šotola, Jan ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Hauser, Michael (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá vývojem kopceptu pradávné moudrosti (philosofia perennis, theologia prisca) a jeho vývojem v lidských dějinách napříč různými kulturami. Tento koncept může být velmi užitečným nástrojem pro porozumění různým kulturám, vzdáleným od té naší v čase i prostoru, a zpětně tak i pro porozumění kultuře naší. Ukazuje totiž, že moudrost není výlučným majetkem jedné civilizace, ale dědictvím celého lidstva, a že kultury se svým vývojem vzájemně ovlivňují a inspirují, nejen vymezují. Práce se zaměřuje na vývoj konceptu během staletí zejména v islámské civilizaci a v islámské mystice - súfismu. Ukazuje, že tato koncepce v historii pomáhala k mírumilovnému soužití a porozumění mnoha kultur a náboženství po mnoho století, než byla zničena moderním nacionalismem. Dále se zaměřuje na rozvinutí této koncepce ve filosofii evropské renesance, kdy byla zprvu přijímána i římsko-katolickou církví, s příchodem reformace a zvláště třicetileté války však byla postupně k velké škodě mysliteli (až na několik výjimek) opuštěna. V pedagogické praxi může být tato koncepce, ukazující na sounáležitost a styčné body mnoha kultur, nesmírně užitečným nástrojem, zvláště v dnešní době sílícího mezikulturního napětí.
Staročínská filosofie a výchova.
Šotola, Jan ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Blažková, Miloslava (oponent)
Hlavním tématem této práce je filosofie výchovy ve starověké Číně a starověkém Řecku. Jedná se o ontologické a gnozeologické srovnání filosofického díla Tao-te-t'ing, jehož autorství je přisuzováno mudrci Laotzimu, a filosofie výchovy Platóna, především jeho díla Ústava. Práce se snaží předestřít dva úhly pohledu na pojetí člověka, na jeho místo v celku světa a z toho vycházející mravní ponaučení neboli výchovu. Metodou srovnání se práce snaží klást vedle sebe dvě učení vycházející z odlišných kulturních prostředí. Ve třetí srovnávací části této práce se autor snaží čtenáři nabídnout analogie a různice obou těchto filosofií. Srovnání tak nabízí úvahy nad společnými charakteristikami starověkých filosoficky orientovaných děl, neboli úvahy nad tím jak tito starověcí myslitelé chápali člověka a jeho roli v řádu přírody. Klíčová slova: Laotzi, Platón, mezikulturní dialog, filosofie výchovy
Kultura bulharské menšiny v České republice ve vztahu k většinové české populaci
Lindová, Jitka ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Název: Kultura bulharské menšiny v České republice ve vztahu k většinové české populaci Práce se věnuje projevům bulharské kultury v České republice a možnostem i mezím její realizace se zaměřením na vzájemné vazby českého a bulharského kulturního prostředí. Výsledný text kombinuje poznatky z literatury s vlastními postřehy z prostředí Bulharů žijících v České republice. Hlavní důraz je kladen na přesah kulturního zázemí a historických kontaktů do současného vnímání odlišného etnika. Součástí je i poukaz na význam podpory kulturních aktivit příslušníků národnostních menšin a nutnost šíření kulturních znalostí. Klíčová slova: bulharská kultura, česká kultura, česko-bulharské vztahy, etnicita, mezikulturní dialog
Komunikační aktivity Rakouského kulturního fóra v Praze v období červen 2010 - květen 2011
Kabelková, Zuzana ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce Komunikační aktivity Rakouského kulturního fóra v Praze za období červen 2010 - květen 2011 představuje kulturní neziskovou organizaci a její činnosti, popisuje stručně historii, východiska fungování a organizační rámec včetně financování. Pojednává především o marketingové komunikaci instituce, a to s důrazem na interkulturní aspekty. Cílem této práce je zmapovat, jakými aktivitami přispívá Rakouské kulturní fórum v Praze (ŐKF) ke zprostředkování komplexního obrazu Rakouska a jeho kultury v České republice a jakým způsobem tyto aktivity prezentuje. Na základě ročního pozorování, deskripce a analýzy pomocí kritérií odborné literatury interpretuje bakalářská práce komunikační strategii, marketingový mix a nástroje komunikace. Tato část práce je i teoreticky zakotvena za pomoc odborné literatury. Praktická část práce hodnotí celkovou propagaci v souvislosti s utvářením image Rakouského kulturního fóra a se zacílením na zájmové skupiny. Nechybí ani sumarizace akcí za minulý rok a rozbory významnějších událostí či uvedení příkladů spolupráce a posouzení využití významných jmen spojených s eventem. V poslední kapitole se nachází vyhodnocení průzkumu, který byl proveden u názorových vůdců a který podtrhuje subjektivní hodnocení autorky o činorodosti Rakouského kulturního fóra a...
Cestovní ruch jako prostředek interkulturního vzdělávání
Pojerová, Petra ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Valentová, Jana (oponent)
Bakalářská práce osvětluje dopady cestovního ruchu na osobnost v oblasti interkulturního vzdělávání a srovnává programy Evropské unie, nevládních neziskových organizací a komerčních společností, které se tímto tématem zabývají ve spojitosti s mládeží. Rovněž poukazuje na důležitost interkulturního vzdělávání pracovníků v cestovním ruchu. V úvodu autorka vymezuje základní pojmy, dále pojednává o motivacích k cestování a pak se zaměřuje na vliv dlouhodobého cestování na rozvoj osobnosti v oblasti interkulturního vzdělávání, tj. vysvětluje ledovcový koncept kultury, kulturní šok a interkulturní vnímavost. V další části srovnává nabízené programy různých institucí. Závěrečná část práce poukazuje na důležitost interkulturního vzdělávání pracovníků v cestovním ruchu na příkladu Francouzů a Japonců.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.